• Facebook Basic Black
  • Black Instagram Icon

© 2019 by Henar Iglesias

Raised in the millinery workshop of her mother and with a father painter, Henar Iglesias studied mathematics while learning the maternal trade. That way she discovered the magic of feathers and seeing that there was no training in feather art as such, she decided to specialize in that trade. In Mexico she got to know the pre-Columbian tradition of the amantecas, which opened her the feather mosaic universe.

She has worked as a feather artist in the field of headgear and clothing, combining this profession with the work with feathers for a French furniture author. For 10 years, they have held more than 20 projects together, the last one in 2016. Prior to 2014, she participated in several group exhibitions at the Bat Gallery and Espacio Valverde, both in Madrid.

She has been nominated for the "Loewe International Craft Prized" in 2019.

Criada en el taller de sombrerería de su madre y con un padre pintor, Henar Iglesias estudió la licenciatura de matemáticas al tiempo que aprendía el oficio materno. Recorriendo ese camino descubrió la magia de las plumas, y al ver que no existía la formación en arte plumario como tal, decidió especializarse en ese oficio. En México conoció la tradición precolombina de los amantecas, que le abrió el universo del mosaico de plumas.

Ha trabajado como artista plumaria en el ámbito de la sombrerería e indumentaria, mientras colaboraba con una autora de muebles francesa. Durante 10 años, han llevado a cabo juntas más de 20 proyectos, el último en 2016. Antes del 2014, participó en varias exposiciones colectivas, en la Galería Bat y Espacio Valverde, en Madrid.

Seleccionada en 2019 para el "Loewe International Craft Prize".

website builder. Create your website today.